Waarom voel ik me leeg terwijl alles goed lijkt te gaan?
Van buiten lijkt alles in orde.
Je hebt een leven opgebouwd.
Werk, misschien een relatie, verantwoordelijkheden.
En toch…
voelt het leeg.
Niet altijd even sterk.
Maar wel aanwezig op de achtergrond.
Een gevoel dat moeilijk uit te leggen is.
Alsof er iets ontbreekt, maar je weet niet precies wat.
Misschien herken je dit
Je wordt wakker zonder echte zin of richting
Wat zal ik doen, dit of dat, misschien hier of daarheen en hoe zal dat gaan?
Dingen die vroeger belangrijk waren, voelen vlak
Ik weet niet of ik er nog zin in heb, het doet mij niet meer zoveel terwijl ik er zo vol enthousiasme aan begon
Je gaat door, maar zonder echte betrokkenheid
Die ander zal het wel weten, laat ik maar meegaan, maar ergens is er een gevoel van: "ik zie wel hoe het zal gaan".
Je denkt regelmatig: “Is dit het nou?”
Ik ben het een beetje zat dit gedoe zo van alle dag. Ik zou graag een sprankeling van leven willen voelen.
En hoe meer je probeert het op te lossen…
hoe verder het soms lijkt weg te glippen.
Introductieprijs:
Maak nu de eerste stap naar een nieuwe richting voor €82,50 ipv €110,00
Innerlijke leegte is geen fout
Vaak wordt gedacht dat dit opgelost moet worden door:
- positiever te denken
- doelen te stellen
- “gewoon door te gaan”
- jezelf te motiveren
Maar innerlijke leegte ontstaat niet omdat je iets verkeerd doet.
Het ontstaat wanneer je het contact met jezelf langzaam bent kwijtgeraakt.
Wanneer je lange tijd hebt geleefd op wat hoort, moet of verwacht wordt.
Wat er onder de leegte ligt
Onder dit gevoel ligt vaak:
- een verlangen dat geen ruimte heeft gekregen
- emoties die zijn weggedrukt
- delen van jezelf die niet geleefd worden
- een leven dat van buiten klopt, maar van binnen niet meer
De leegte is dan geen probleem…
maar een signaal.
Waarom het niet verdwijnt met “oplossingen”
Misschien heb je al dingen geprobeerd:
- boeken, podcasts, zelfontwikkeling
- coaching of gesprekken
- structuur aanbrengen in je leven
- afleiding zoeken
En misschien hielp het even.
Maar het gevoel van innerlijke leegte kwam terug.
Omdat het niet gaat om meer doen,
maar om anders luisteren.
Hoe je weer verbinding krijgt met jezelf
In mijn praktijk bij Pimander werken we niet direct naar een oplossing toe.
We vertragen.
We onderzoeken wat er in jou leeft, ook dat wat niet meteen duidelijk is.
Dat kan via:
- dromen en terugkerende beelden
- gevoelens die je normaal wegduwt
- patronen in je leven en relaties
- innerlijke dialogen en verbeelding
Niet om de leegte snel op te vullen.
Maar om te ontdekken wat er werkelijk onder ligt.
Voor wie innerlijke leegte herkenbaar is
Dit zie ik vaak bij mensen die:
veel verantwoordelijkheid dragen
gevoelig en reflectief zijn
gewend zijn om door te gaan
verlangen naar diepgang
En ergens voelen:
zo wil ik niet verder.
Een eerste stap
Je hoeft niet meteen te weten wat je wilt.
Soms begint het met stilstaan.
Met ruimte maken voor wat er van binnen speelt.
In een eerste sessie onderzoeken we samen waar je nu staat,
zonder druk om het meteen op te lossen.
Verkenning van je vraag:
We kijken samen naar wat er speelt, zonder het meteen te hoeven oplossen.
Inzicht in patronen:
Je krijgt helderheid over terugkerende thema’s die onder de oppervlakte invloed hebben op je keuzes.
Gevoel van richting:
Je ontdekt of deze manier van werken bij je past en wat een logische volgende stap voor jou is.
Inclusief 2 extra's:
Je ontvangt het Boekje Jungiaanse Therapie en het Werkboek Droomjournaal (totale waarde bonussen: €30).
Geleid door ervaring, gegrond in de praktijk
Ik ben Arnold Smit, en ik begeleid je vanuit 10 jaar ervaring en heb al vele mensen mogen begeleiden op hun pad naar zelfverwerkelijking.
Mijn passie ontstond uit een persoonlijke crisis waarin ik zelf mijn koers kwijt was. Ik weet hoe het voelt om jezelf te verliezen in aanpassing en hoe bevrijdend het is om weer te luisteren naar je eigen stem.
In mijn praktijkruimte word je omringd door boeken, beelden en kleine details die meteen iets openzetten. Veel mensen zeggen bij binnenkomst dat het voelt als een ervaring op zich. De ruimte is levendig en tegelijk rustig, een plek waar je vanzelf vertraagt en je gemakkelijk op je gemak voelt.
Het is een omgeving die uitnodigt tot aandacht en reflectie, zonder zwaar te worden. Gezellig, vertrouwd en inspirerend. Een bedding waarin je met beide benen op de grond jezelf kunt onderzoeken, met ruimte voor nuance, nieuwsgierigheid en soms ook een beetje humor.

